Into the Sky...

アクセスカウンタ

zoom RSS My grandmother

<<   作成日時 : 2008/08/10 23:17   >>

ブログ気持玉 0 / トラックバック 0 / コメント 0

今日は、祖母に会いに行きました。
といっても、日帰りですが。

Today I went to meet my grandmother while I went for a day.

私の場合、田舎がないんです。
いや、祖父母がいないわけじゃないですよ。
母方・父方両方とも、実家が車で日帰りできるくらいの距離なんです。

For me, I have no "hometowns."
Well, that doesn't mean I don't have any grandparents.
Both of my grandparents' home is the place
where I can go and come back by car for a day.

今回会いに行ったのは、父方の祖母です。
ただ、行ったのは祖母の家ではありません。
病院です。

I went to meet my paternal grandmother this time.
However, I went to not my grandmother's house but a hospital.

今、祖母は99(白寿)です。来年の1月で、100歳を迎えます。
ただ、病院内で完全に寝たきりになっていました。
どうやら、意識が飛んでしまうことがあるようです。
正直、顔を合わせるのが辛かったです。

My grandmother is 99 years old now
(We Japanese call people who is 99 "Hakuju").
She will have been 100 years old next January.
She always lies in bed in the hospital completely, however.
I heard she sometimes loses her consiousness.
To tell the truth, I am hard to look at her face.

でも、呼びかけには一応応じてくれるし、
まだまだ元気だったので、それだけが救いでした。

What I thought better was that she answered when we asked
and she looked fine.

私はまだまだ四半世紀しか生きていません。
これからの人生、大切にして生きていかないといけないんだな、
と思わずにはいられませんでした。

I have lived for only quarter of a century.
I can't help thinking that I have to live in a "precious" time.

This article is a little serious, but that's for all this time.
ちょっときつい話でしたが、今回はこれにて。

テーマ

関連テーマ 一覧


月別リンク

ブログ気持玉

クリックして気持ちを伝えよう!
ログインしてクリックすれば、自分のブログへのリンクが付きます。
→ログインへ

トラックバック(0件)

タイトル (本文) ブログ名/日時

トラックバック用URL help


自分のブログにトラックバック記事作成(会員用) help

タイトル
本 文

コメント(0件)

内 容 ニックネーム/日時

コメントする help

ニックネーム
本 文
My grandmother Into the Sky.../BIGLOBEウェブリブログ
文字サイズ:       閉じる